maandag 31 augustus 2015

Review: Wired Mind - Mindstate: Dreamscape (Eigen Beheer, 2015) (Stonerrock)

Wired Mind is een band uit Hannover, Duitsland en bestaat sinds de oprichting in 2013 uit: Maik - sologitaar en zang, Patrick - basgitaar en Chris - drums.
De band heeft zich muzikaal laten beïnvloeden door onder andere Motorpsycho, Colour Haze en de rockmuziek uit de jaren 60 en 70.
In maart 2015 bracht Wired Mind hun debuut CD album "Mindstate: Dreamscape", dat in 1 dag in de buurt van Keulen werd opgenomen, in eigen beheer uit en 25 september 2015 verschijnt dit via het HeviSike Records op vinyl.

Het album bevat 4 nummers, waarvan "Road" de eerste is en hierin hoor ik de band een 11 minuten durend stukje psychedelische stonerrock spelen, waarin de invloed van Colour Haze sterk aanwezig is en na een erg rustig begin, versnelt de band ineens en krijgt de muziek een swingend karakter, maar na een nieuwe tempowisseling schakelt de band totaal om en hoor ik een heerlijk psychedelische gedeelte, dat over gaat in een uptempo stuk stonerrock, waar het nummer mee afgesloten wordt.
Daarna hoor ik "Jennifer's Dream Of A Switschblade" en ook in dit schitterende zeer swingende stonerrock nummer is de invloed van Colour Haze in het gitaarspel goed hoorbaar.
In "Wired Dream" laat de band me opnieuw genieten van een geweldige stonerrock song, die in een gemiddeld tempo gespeeld wordt en lichte bluesrock invloeden bevat  (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie) en ook in het laatste nummer "Woman" schotelt de band me weer een fantastisch stukje stonerrock met lichte bluesrock invloeden voor, dat in een vrij hoog tempo gespeeld wordt en swingt als een trein.

Wired Mind heeft met "Mindstate: Dreamscape" een schitterend debuut album gemaakt, waarop helaas maar 4 nummers staan, maar dat ik elke stonerrock liefhebber kan aanraden.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten