maandag 19 oktober 2015

Review: Fur For Fairies - Fur For Fairies (Green Monkey Records, 2015) (Pop)

Fur For Fairies is het project van Susanne Kelly uit Seattle, Washington, Amerika en is, net als het in 2014 uitgebrachte album "By Reckless Moonlight", in samenwerking met haar man Jeff gemaakt, die tevens in de bands The Green Pajamas en The Goblin Market speelt.
Onder de naam Fur For Fairies maakt Susanne, die tevens schildert en houtsnijwerk maakt, met de gelijknamige CD, die in augustus 2015 via het Green Monkey Records label verscheen, haar officiële debuut.

De CD bevat 11 nummers en begint met "My Stolen Kiss", waarin ik een redelijk duister klinkende pop song te horen krijg en de stem van Susanne vrij sensueel klinkt, waarna "Like The End Of The World" volgt en hierin laat ze me opnieuw een heerlijke rustige licht progressieve pop song horen, die voorzien is van een duistere tekst.
Daarna hoor ik "If I Kissed An Angel" en in dit nummer krijg ik een uitstekende dansbare pop song te horen, die gevolgd wordt door "Gone With The Summer", een lekker in het gehoor klinkende rustige pop song, waarin Susanne me opnieuw trakteert op een zwoele zang.
Dan volgt "Toward The Dawn" en daarin laat ze me genieten van een swingende dansbare pop song, die lichte funk invloeden bevat, waarna ik "Sea Of Cortez (A Bourbon Lament)" voorgezet krijg en in dit nummer hoor ik een prima elektro pop song, gevolgd door "Things I Never Did", waarin ik een zwoel gezongen pop song te horen krijg, die in een niet al te hoog tempo gespeeld wordt.
In "She Says No" schotelt Susanne me een zeer rustige donkere pop song voor, waarin de zang enigszins op die van Crystal Jacqueline lijkt (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie) en in "Long Way Down" hoor ik haar een heerlijke licht hypnotiserende pop song ten gehore brengen, die me in beweging zet.
Vervolgens krijg ik "The Singer Of Another Song", een schitterende pop song, waarin een geweldig stukje Hammond orgelspel zit en een heerlijk aanstekelijk dansbaar ritme bevat, maar een duistere tekst bevat en in het laatste nummer, getiteld "The Lost weekend (Autumn 1992)" hoor ik ook nu weer een rustige pop song, die een droevige ondertoon bevat en daardoor vrij duister klinkt.

Fur For Fairies staat vol mooie rustige, soms duister klinkende, pop songs, die het beluisteren meer dan waard zijn en ik kan deze CD dan ook aanbevelen aan hen, die van de betere pop muziek houden.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten