maandag 25 januari 2016

Review: Deamon's Child - Scherben Mussen Sein (Zygmatron Music, 2016) (Stoner)

Deamon's Child is het alter ego van Sven Missules (John Deamon) uit Duitsland, die alle instrumenten op de eerste oorspronkelijke versie, van "Demo", die in maart 2013 opgenomen is, bespeelt.
Nadat de opnames klaar waren richtte hij de band Deamon's Child op, om de songs ook live te kunnen spelen en deze band bestaat momenteel uit: John Deamon - sologitaar en zang, Anami (Muhi) Deamon - basgitaar en zang en Tim Mohr (Jack Deamon) - drums en dit trio nam de CD "Demo" op, waarop 6 nummers staan.
Hun eerste optreden deed de band echter pas op 6 december 2013 in Bei Chez Heinz te Hannover, Duitsland, samen met 2 andere bands.
In 2014 bracht Deamon's Child hun debuut CD met gelijknamige titel uit via het Zygmatron Music label en deze heeft in 2016 een opvolger gekregen, die "Scherben Mussen Sein" heet en in september en oktober 2015 in Hannover is opgenomen.

"Scherben Mussen Sein" bevat 8 nummers en start met "Das Vogellied", waarin ik een schitterende mix van stoner en punk te horen krijg, die met de snelheid van het licht gespeeld wordt en swingt als een trein, maar halverwege verandert in een zwaar en traag klinkend stonerrock nummer, waarin het tempo langzaam iets opgevoerd wordt, waarna het nummer over gaat in "Zucker", dat vrij zwaar begint en na korte tijd verandert in een heerlijk swingende mix van stoner en punk, die een licht hypnotiserende werking op me heeft.
Daarna zet de band me "Keine Zeit" voor en daarin hoor ik een korte heftige mix van punk en hardrock, die in een hoog tempo gespeeld wordt en gevolgd wordt door "Geld", een swingende uptempo stonerrock song, die een hypnotiserend ritme bevat, waarbij stil zitten niet aan de orde is en na ongeveer de helft van de song van tempo verandert en ik een stevige rock song hoor, die diverse tempo onderbrekingen bevat en tot het einde toe steeds sneller en heftiger wordt, om abrupt te stoppen.
Dan volgt "Schweinehund Komm Tanz Mit Mir" en daarin speelt Deamon's Child een uitstekende rock song in een gemiddeld tempo, die tegen het einde meer vaart krijgt, waarna ik "Monster" voorgezet krijg en in dit nummer laat de band me genieten van een korte stevige swingende punkrock song.
In het volgende nummer, dat "In Kinderschuhen" krijg ik een vrij psychedelisch experimenteel stukje te horen, waarin Anami de tekst verteld met een tot kinderstem vervormde stem en in "Nichts", dat iets meer dan 10 minuten duurt, zet de band me een fantastisch stonerrock nummer voor, dat halverwege tijdelijk verandert in een psychedelisch stuk muziek, waarna de band vervolgens terug keert naar het maken van hun geweldige swingende stonerrock en ik opnieuw een verrukkelijke song te horen krijg.

Deamon's Child heeft me met "Scherben Mussen Sein" van begin tot eind met hun muziek weten te boeien en ik kan deze schijf dan ook van harte aanbevelen aan een ieder, die van deze muzieksoort houdt.(luister naar korte stukjes van het album via de youtuber link onder de recensie)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten