maandag 23 mei 2016

Review: Magic Pillow Factory - Magic Pillow Factory EP (Eigen Beheer, 2016) (Elektro Pop)

Magic Pillow Factory werd in 2014 te Tel Aviv, Israel opgericht door Saar Gez - zang, Shani Broner - elektronica, piano en zang en Roy Messiah - drums.
In dat zelfde jaar bracht de band hun debuut single "Don't Walk This Way" uit, die op 12 mei 2016 gevolgd werd door de EP "Magic Pillow Factory", waarop Avner Tueg - zang en sologitaar te horen is, die Saar Gez (naar Amerika vertrokken) is komen vervangen.

De EP, die net als de single in eigen beheer digitaal is uitgebracht, bevat 7 nummers, waarvan "Tomorrow" de eerste is en daarin hoor ik de band een schitterende rustige pop song spelen, die invloeden uit klassiek,elektro, soundscapes en psychedelische rock heeft en deze wordt gevolgd door "A Vs R", waarin de band een fantastisch experimenteel psychedelisch elektro nummer ten gehore brengt, dat in een gemiddeld tempo gespeeld wordt.
Daarna volgt "Horse 2" en hierin krijg ik een prachtige rustige pop song voorgeschoteld, die lichte psychedelische invloeden bevat en een aanstekelijk ritme heeft, waarna Magic Pillow Factory "After" speelt en ook in dit nummer zet de band me een lekker in het gehoor klinkende elektro pop song voor, die lichtelijk experimenteel klinkt en een aanstekelijk ritme heeft.
In "Angel", dat op single is verschenen, laat de band me een mooie rustige elektronische pop song horen, die een enigszins trieste ondertoon heeft (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie) en in "They Die" laat de band me genieten van een licht hypnotiserend instrumentaal elektro nummer, dat in een gemiddeld tempo gespeeld wordt en in het laatste nummer "Go On" krijg ik, na een licht experimenteel begin,  een heerlijke, zwoel klinkende, elektro pop song voorgezet, die halverwege heftiger wordt en tegen het einde weer terug keert naar een rustiger tempo.

"Magic Pillow Factory EP" van Magic Pillow Factory bevat 7 uitstekende nummers, die lekker in het gehoor klinken en ik kan liefhebbers van elektro pop dan ook aanraden, deze schijf eens te gaan beluisteren.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten