maandag 5 september 2016

Review: Baby Woodrose - Freedom (Bad Afro Records, 2016) (Psychedelische Rock)

De Deense band Baby Woodrose, uit Kopenhagen, bestaat sinds 2001 en brengt in september 2016 hun achtste studio CD "Freedom" via het Bad Afro Records label uit, na eerder "Blows Your Mind!" (een soloproject van Lorenzo Woodrose) (Bad Afro, 2001), "Money For Soul" (Bad Afro, 2003), "Live At Gutter Island" (Bad Afro, 2003), "Dropout!" (Bad Afro, 2004), "Love Comes Down" (Bad Afro, 2006), "Chasing Rainbows" (Bad Afro, 2007), "Baby Woodrose" (Bad Afro, 2009), "Mindblowing Seeds and Disconnected Flowers" (Bad Afro, 2011) en "Third Eye Surgery" (Bad Afro, 2012) te hebben uitgebracht.
De naam Baby Woodrose komt van de plant Argyreia Nervosa, die voor hallucinerende effecten kan zorgen en in Hawai bekend staat als baby woodrose.
De band bestaande uit: Lorenzo Woodrose - zang en sologitaar, ("The Moody Guru") Riky Woodrose - basgitaar en ("Fuzz Daddy") Rocco Woodrose - drums werd in 2004 genomineerd voor de Danish Music Awards, maar won die niet.

"Freedom", dat op LP wordt uitgebracht, bevat 9 nummers, waarvan "Reality" het eerste is en daarin hoor ik de band een fantastische swingende psychedelische rock song ten gehore brengen, waarbij er lichte echo op de zang zit en ik heerlijk gitaarspel voorgeschoteld krijg.
Daarna laat de band me genieten van de tweede single, "21st Century Slave", die van het album getrokken is en hierin speelt de band een lekker in het gehoor klinkende psychedelische rock song met een aanstekelijk ritme, dat me in beweging zet (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie), om gevolgd te worden door "Open Door", dat eerder op single verscheen en ook in dit nummer krijg ik een uitstekende dansbare rock song voorgezet.
Dan volgt "Mind Control Machine", een schitterende swingende psychedelische rock song met lichte spacerock invloeden en een hypnotiserend ritme, waarna ik  "Peace" te horen krijg, waarin Baby Woodrose een prachtige rustige pop song speelt.
In de titel song "Freedom" laat de band me weer genieten van een swingende uptempo psychedelische rock song, waarbij stil zitten geen optie is en in "Red The Sign Post" krijg ik een geweldige uptempo psychedelische progressieve rock song te horen, die diverse tempowisselingen bevat.
Vervolgens hoor ik "Mantra", een erg mooie rustige psychedelische rock song, die enkele prima subtiele tempowisselingen heeft en in het laatste nummer, dat "Termination" heet, laat de band me genieten van een meer dan acht minuten durende verrukkelijke psychedelische rock song met een hypnotiserend ritme, waarvan ik in een lichte trance kom.

"Freedom" van Baby Woodrose bevat 9 heerlijke songs, waar ik van begin tot einde van genoten heb en ik kan dit fantastische album dan ook van harte aanbevelen aan hen die van psychedelische rock houden.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten